مقالات

۸ مدل روتختی پر استفاده

روتختی-هتلی

 

روتختی پارچه ‌ای است که بالش و تشک‌ها به وسیله آن پوشانده می‌شود یا روی تخت قرار  می گیرد. جنس روتختی‌ها را در اغلب موارد پارچه‌های نرم و راحت مانند پنبه، ابریشم یا پلی استر تشکیل می‌دهد. رنگ و مدل روتختی‌ها بسیار گسترده‌ است و  متناسب با دکوراسیون‌های مختلف طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از روتختی در بازار وجود دارند. روتختی‌ها در دو نوع کاوری و لحافی تولید می‌شوند. روتختی‌های کاوری شامل دو لایه پارچه هستند. لایه داخلی، لحاف را تشکیل داده و به لایه بیرونی کاور لحاف گفته می‌شود. پارچه‌های نرم و راحت برای تهیه کاور لحاف مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای طرح‌های مختلفی هستند.

لحاف نیز دارای پارچه ساده و بدون طرح است و پارچه‌ آن در بیشتر موارد از جنس پنبه یا پلی استر است. روتختی‌های لحافی نیز شامل یک لایه پارچه هستند و به صورت ترکیبی از لحاف و روتختی تهیه می‌شوند.

روتختی ساده

روتختی‌های ساده بدون طرح هستند و بیشتر شامل یک رنگ یا دو رنگ می‌شوند. روتختی ساده می‌تواند از جنس پنبه، پلی استر یا کتان باشد. گاهی اوقات نیز جنس آن ترکیبی از این پارچه‌ها است.

افرادی که تمایل دارند روتختی‌های خنثی داشته باشند اغلب روتختی ساده را انتخاب می‌کنند. روتختی ساده را می‌توانید با هر دکوراسیونی هماهنگ کنید. این نوع روتختی، نمایی شیک و مدرن در اتاق خواب ایجاد می‌کند.

روتختی ساده در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. روتختی‌های ساده که دارای رنگ‌های سفید، خاکستری، آبی، مشکی و سبز هستند، طرفداران بیشتری دارند.

این کالای خواب مزیت‌های فراوانی دارد. برای تهیه روتختی ساده لازم نیست پول زیادی پرداخت کنید و در مقایسه با روتختی‌های طرح دار ارزان‌تر هستند. مزیت دیگر روتختی ساده این است که به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شود‌. اگر تمایل دارید برای اتاق خواب خود روتختی ساده را انتخاب کنید باید با توجه به سلیقه و نوع چیدمان اتاق خواب از بین رنگ‌های مختلف و متنوع، روتختی مناسبی را انتخاب کنید.

روتختی-ساده

روتختی گل گلی

روتختی‌هایی که طرح روی آن‌ها گل دار است را روتختی گل گلی می‌گویند. طرح این کالای خواب ممکن است ساده یا پیچیده باشد. همچنین این محصول در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. پارچه‌ای که برای تهیه روتختی‌های گل گلی مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس پنبه، کتان یا پلی استر است. از این مدل روتختی می‌توانید برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان استفاده کنید. زیرا فضایی پر انرژی و سرگرم کننده به وجود می‌آورد.  روتختی‌ گل گلی برای اتاق بزرگسالان نیز گزینه مناسبی است و اتاق خواب را به محیطی دنج و آرام تبدیل می‌کند.

روتختی-گل-گلی

روتختی کلاسیک

روتختی کلاسیک از پارچه‌های با کیفیت تهیه می‌شود و مدل‌ها و طرح‌های شیک و جذابی دارد. جنس روتختی‌های کلاسیک کتان، پنبه یا ابریشم هستند.

روتختی کلاسیک از طرح‌های گل گلی، هندسی، ساده و بدون نقش تشکیل شده‌اند. در اتاق‌هایی که چیدمانی کلاسیک دارند، استفاده از روتختی کلاسیک گزینه مناسبی است. این کالای خواب ظاهری مجلل و شیک داشته و برای اتاق خواب گزینه جذابی است.

روتختی‌های کلاسیک دارای دوخت و پارچه‌های با کیفیت هستند. طرح‌های شیک و استفاده از رنگ‌های ملایم از دیگر ویژگی‌های روتختی‌ کلاسیک به شمار می روند.

روتختی عروس

روتختی عروس، روتختی دو نفره‌ای است که به عنوان هدیه به عروس و داماد اهدا می‌شود. جنس و دوخت با کیفیتی دارد و از پارچه‌های مخمل، ژاکارد، گیپور یا ساتن تهیه می شوند. روتختی عروس از تنوع  طرح و رنگ بالایی برخوردار است. این روتختی با توجه به کیفیت پارچه و دوخت و نوع طراحی آن با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود.

اندازه این روتختی باید با سایز تخت تناسب داشته باشد. مدل و رنگ آن نیز باید با سلیقه عروس و داماد هماهنگی داشته باشد. برای انتخاب روتختی عروس باید به کیفیت پارچه و دوخت آن توجه شود. در واقع باید روتختی انتخاب شود که مرغوب و با دوام باشد و به مرور زمان کیفیت خود را از دست ندهد.

روتختی عروس، اتاق خواب عروس و داماد را به محیطی زیبا و جذاب تبدیل می‌کند. بنابراین در انتخاب روتختی عروس باید حوصله به خرج دهید.

روتختی-عروس

روتختی بنفش

این کالای خواب که از پارچه‌ای به رنگ بنفش تولید می‌شود ظاهری مجلل و اشرافی دارد. رنگ بنفش تداعی کننده قدرت و ثروت است.

روتختی بنفش در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. برای اتاق خواب خود می‌توانید از روتختی‌های بنفش ساده یا طرح دار استفاده کنید. طراحی این روتختی به صورت راه راه، هندسی و یا گلدار است. پارچه‌های پنبه‌ای، پشمی، پلی استر یا کتان برای دوخت روتختی‌ بنفش کاربرد دارند. پارچه‌های پنبه، کتان و پشم دارای الیاف طبیعی هستند.

روتختی-بنفش

روتختی هتلی

این نوع روتختی در هتل‌ها کاربرد دارد و از پارچه‌های با کیفیت تولید می‌شود. روتختی هتلی کالای خواب بادوام و راحتی است که معمولا در رنگ‌های آبی، کرم و سفید تهیه می گردد. روتختی‌های هتلی شامل روتختی، دو عدد رو بالشی، لحاف یا پتو است.  ظاهر و راحتی این کالا به گونه‌ای است که برای استفاده در خانه نیز مناسب است.  برای تهیه این روتختی از الیاف مرغوب پلی استر یا پنبه استفاده می‌شود. دوام، راحتی و قابلیت تنفس از دیگر ویژگی‌های این روتختی است. معمولا روتختی‌های هتلی بدون طرح هستند و این موضوع به تمیزی بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

روتختی-هتلی

روتختی دونفره

این محصول کاربردی و پرفروش با قیمت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. الیاف پلی استر، پنبه یا کتان برای تولید روتختی‌های دو نفره مورد استفاده قرار می‌گیرند. روتختی ساتن ورساچه یکی از محبوب‌ترین روتختی‌های دو نفره است. رنگ‌های این روتختی نیز طیف گسترده‌ای دارند. این روتختی در طرح‌های ساده نیز به بازار عرضه می‌شود. روتختی دو نفره ساده در رنگ‌های کرم ، سفید یا خاکستری در دسترس می‌باشد. روتختی دو نفره گلدار نمونه‌ای دیگر از روتختی‌های دو نفره است که دارای گل‌های کوچک یا بزرگ می‌باشد.

روتختی-دونفره

روتختی عرض ۱۲۰

از این روتختی برای تخت‌های دو نفره که تشکی با عرض ۱۲۰ دارند، می‌توانید استفاده کنید.  به طور معمول ملافه کش دار، دو عدد رو بالشتی ساده و دو عدد رو بالشتی طرح دار اجزای تشکیل دهنده روتختی عرض ۱۲۰ هستند.

این روتختی به صورت تک یا سرویس در دسترس است.  این کالای خواب طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب خود محصول مناسب را انتخاب کنید. روتختی عرض ۱۲۰ تک رنگ برای افرادی که رو تختی ساده را ترجیح می‌دهند گزینه مناسبی است. روتختی‌ طرح دار نیز برای افرادی که به مدل‌های خاص و شیک علاقه دارند مناسب است.

روتختی-عرض-۱۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *