مقالات

چرا داخل حمام پرده بزنیم

چرا-داخل-حمام-پرده-بزنیم

 

نصب پرده در داخل حمام فواید فراوانی دارد. یکی از این فواید حفظ حریم خصوصی است.  به ویژه در مورد حمام‌هایی که ابعاد کوچکی دارند و یا در معرض دید هستند بیشتر به حمام پرده نیاز دارند.  برای این که آب به اطراف حمام پاشیده نشود استفاده از پرده حمام روشی مفید است. پاشیدن آب به اطراف می‌تواند احتمال رشد قارچ و کپک را افزایش دهد. استفاده از پرده در حمام، فضای زیباتری را ایجاد می‌کند.

پرده جدا کننده سرویس بهداشتی

نصب پرده جدا کننده سرویس بهداشتی روشی برای جدا کردن حمام از سرویس بهداشتی است. این روش در مقایسه با روش‌های دیگر ارزان‌‌تر است. پرده‌های جدا کننده سرویس بهداشتی اغلب ضد آب هستند و از نفوذ آب و رطوبت به اطراف جلوگیری می‌کنند. به علاوه این پرده از حریم خصوصی محافظت می‌ نماید.  پرده‌هایی که برای جدا کردن سرویس بهداشتی تولید می‌شوند، در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

  • پرده‌های کرکره‌ای: این پرده‌ها قابلیت تنظیم دارند، به همین خاطر طرفداران زیادی را به خود جذب می کند. این محصول در اندازه و شکل‌های مختلفی به بازار عرضه شده اند و به صورت عمودی یا افقی در حمام یا سرویس بهداشتی نصب می‌شوند.
  • پرده‌های رول آپ: این پرده قابلیت جمع شدن داشته و به به فضای کمی نیاز دارد. در تولید این محصول از مواد ضد آب استفاده شده و در ابعاد و مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.
  • پرده‌های کششی: نصب آسان و مقرون به صرفه بودن از ویژگی‌های پرده کششی است. برای تولید این پرده از مواد پلاستیکی استفاده می شود و در مدل‌ها و ابعاد متنوعی وجود دارند.

پرده حمام ضد آب

پرده حمام در برابر رطوبت آسیبی نمی‌بیند و محصولی مقاوم و بادوام است. این پرده‌ها به علت این که آب را جذب نمی‌کنند مانع خیس شدن کف حمام می‌شوند. پلی استر، نایلون یا وینیل مواد اولیه پرده‌های حمام ضد آب هستند. پرده‌های حمام ضد آب فواید زیادی دارند. این محصولات مانع از خیس شدن کف حمام می‌شوند؛ در نتیجه از لیز خوردن و افتادن در کف حمام جلوگیری می‌شود. همچنین این پرده مانع از اتلاف انرژی و گرمای حمام می‌شود.

این محصول از نظر اندازه، مدل و رنگ متنوع است و با نصب آن دکوراسیون زیبایی برای حمام ایجاد می‌شود. از نظر قیمت پرده‌های ضد آب گران‌تر از انواع سنتی هستند؛ اما عمر مفید بیشتری داشته و به مراقبت کم‌تری نیاز دارند. برای انتخاب پرده حمام ضد آب یک سری نکات را مد نظر قرار دهید.

جنس: در ساختمان پرده‌های ضد آب نایلون، وینیل یا پلی استر به کار رفته ‌است. پلی استر و نایلون در مقایسه با وینیل مقاومت بیشتری دارند و برای تهیه آن‌ها نیز باید پول بیشتری پرداخت کنید.

اندازه: اندازه پرده حمام به گونه‌ای باید انتخاب شود که از خیس شدن کف حمام جلوگیری کند.

طرح: برای این که فضای زیبایی در حمام ایجاد کنید در انتخاب طرح‌ پرده حمام با دقت عمل کنید.

پرده-حمام-ضد-آب

هزینه به صرفه پرده حمام

یکی از ویژگی‌های مهم پرده حمام مقرون به صرفه بودن آن است. در بین انواع پرده حمام که به بازار عرضه می‌شوند برخی از آن‌ها قیمت کم‌تری دارند.

پرده‌های حمام وینیل: این پرده را می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم تهیه کنید. این محصول که در تولید آن از مواد پلاستیکی استفاده شده است آب را جذب نمی‌کند و در مقابل آب و کپک با دوام است. این پرده ارزان در طرح، رنگ و اندازه تنوع زیادی دارد.

پرده‌های PEVA :  این پرده از نوعی وینیل ساخته شده ‌است که از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت همانند پرده‌های وینیل هستند؛ اما آسیب کم‌تری به محیط زیست وارد می‌کنند.

پرده‌های پلی استر: در ساخت این محصول از الیاف پارچه‌ای استفاده شده‌ است. پرده‌های پلی استر نسبت به آب و رطوبت مقاوم هستند و از تشکیل کپک جلوگیری می‌کنند.  برای تهیه این پرده باید هزینه بیشتری نسبت با پرده‌های وینیل و PEVA پرداخت کنید‌؛ اما دکوراسیونی شیک‌تر در حمام شما به وجود می‌آورد.

زیبا کردن حمام یا سرویس بهداشتی

پرده حمام می‌تواند نقش زیادی در زیبایی فضای حمام داشته باشد. یکی از کاربردهای پرده حمام جنبه تزئینی این محصول است. با انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پرده حمام می‌توانید زیبایی خاصی در حمام ایجاد کنید.

در انتخاب پرده حمام به دکوراسیون حمام دقت کنید. به عنوان نمونه اگر کاشی و سرامیک حمام یا وسایل حمام ظاهری مدرن دارند بهتر است که پرده حمام را متناسب با دکوراسیون آن انتخاب کنید تا زیبایی حمام دو چندان شود. استفاده از رنگ‌های ملایم و طرح‌های هندسی در حمام‌هایی با دکوراسیون‌ مدرن گزینه مناسبی است.

برای انتخاب پرده حمام به طرح و رنگ کاشی، سرامیک، شیرآلات و دیگر وسایل حمام دقت کنید و پرده‌ای را انتخاب کنید که با فضای حمام هماهنگ باشد. برای زیبا کردن حمام و برای این که فضای حمام بزرگ‌تر جلوه کند از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

برای زیبا کردن حمام‌های بزرگ نیز از پرده‌ حمام طرح دار استفاده کنید. طرح‌های خوش رنگ و زیبا فضایی جذاب برای حمام به وجود می‌آورند.

در حمام‌هایی با دکوراسیون کلاسیک از پرده‌های کلاسیک استفاده کنید تا تناسب بیشتری در فضای حمام خود ایجاد کنید.

حفظ گرمای داخل حمام

پرده حمام از اتلاف و هدر رفت گرمای حمام تا اندازه‌ای جلوگیری می‌کند. این پرده همانند مانعی در برابر جریان هوا عمل کرده و گرمای حمام را حفظ می‌کند. حفظ گرمای حمام توسط پرده تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است که در ادامه نام می بریم.

جنس پرده: هرچه پرده ضخیم‌تر باشد گرمای حمام کم‌تر از بین می‌رود.

نوع پرده: پرده‌هایی که لایه‌های بیشتری دارند از گرمای حمام بیشتر محافظت می‌کنند.

اندازه پرده: پرده‌‌های بلندتر مانع از خروج گرمای بیشتری می‌شود.

نصب درست: برای این که پرده حمام بتواند مانع از خروج گرمای حمام شود باید به درستی نصب شود.

پرده حمام به خصوص در زمستان تاثیر زیادی در حفظ گرمای حمام دارد. پرده‌هایی که از جنس پلی استر یا وینیل باشند، بهتر می‌توانند از خروج گرمای هوا جلوگیری کنند. پلی استر و وینیل مانند عایق عمل می‌کنند و ضخامت مناسبی دارند. در انتخاب اندازه پرده نیز دقت کنید و پرده‌ای را انتخاب کنید که کل فضای حمام را بپوشاند و از خروج گرما جلوگیری کند. با نصب پرده حمام به اندازه ۲۰ درصد گرمای کم‌تری از فضای حمام خارج می‌شود و به این ترتیب در مصرف و هزینه‌های انرژی صرفه جویی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *