مقالات

روتختی از کجا بخرم

راهنمای خرید روتختی به شما کمک می کند که متناسب با بودجه خود بهترین نوع روتختی را خریداری کنید. روتختی کالایی نیست که لازم باشد هر روز یا هر هفته آن را خریداری کنید. بنابراین برای خرید آن باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید.

روتختی از کجا بخرم؟

شما می‌توانید روتختی را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید. امروزه با توجه به گستردگی شبکه‌های مجازی، خیلی از صاحبان کسب و کار محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند؛ بنابراین برای خرید روتختی می‌توانید بازارهای مجازی یا واقعی را انتخاب کنید. اگر قصد خرید آنلاین دارید، سعی کنید فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را برگزینید.

بازارهای مجازی زیادی در تلگرام و اینستاگرام وجود دارند؛ شما باید بازاری را انتخاب کنید که معتبر باشد. اعتبار یک فروشگاه اینترنتی وابسته به مجوزهای آن است. نماد اعتماد الکترونیک مجوزی است که به بازارهای مجازی اعتبار می‌دهد. بسیاری از فروشگاه‌ها برای فروش بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کنند؛ اما همه آن‌ها معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک نیستند.

روتختی قیمت مناسب از کجا بخریم؟

راهنمای خرید روتختی می گوید: اگر به دنبال خریدی به صرفه هستید باید بدانید که خرید غیر حضوری و آنلاین باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود. در خرید اینترنتی واسطه‌ای وجود ندارد و شما محصول را مستقیم از تولید کننده خریداری می‌‌کنید، به همین خاطر خرید اینترنتی به صرفه‌تر است. بنابراین برای این که روتختی با قیمت مناسب بخرید به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید.

مرکز فروش روتختی

در بسیاری از شهرها مرکز فروش روتختی وجود ندارد؛ اما فروشگاه‌هایی در سطح شهر وجود دارند که افراد می‌توانند روتختی و پارچه‌های روتختی خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کنند.

به عنوان نمونه در اصفهان، برای خرید روتختی تاچ می‌توانید به نمایندگی آن در سیتی سنتر مراجعه کنید. همچنین بزرگمهر، مسجد الکریم، خیابان میر و بوستان ملت نبش خیابان خورشید از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید برای تهیه روتختی به آن‌ها مراجعه کنید.  در تبریز وضعیت متفاوت است؛ زیرا به دلیل نزدیکی به کشور ترکیه، شما می‌توانید نمایندگی‌ برندهای مختلف روتختی ایرانی و ترک را در این شهر پیدا کنید.

برای مثال مجتمع ستاره باران، مجتمع رویال، مجتمع لاله پارک و مجتمع اطلس از جمله مکان‌های مهم برای خرید روتختی هستند. در شیراز نیز برای خرید روتختی می‌توانید به میدان احسان، خیابان ستارخان، خیابان بعثت، سه راه برق و… مراجعه کنید. در مشهد نیز مانند شهرهایی که ذکر شد بازار متمرکزی برای خرید روتختی وجود ندارد؛ اما از چهار راه خسروی تا فلکه آب فروشگاه‌هایی وجود دارند که برای خرید روتختی یا پارچه روتختی می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

بورس لحاف و روتختی در تهران

در شهر تهران فروشگاه‌هایی حضوری که طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از روتختی را به مشتریان ارائه می‌دهند در عبدل آباد و بازار مولوی وجود دارند.

انواع استایل روتختی کدامند؟

روتختی تکه دوزی

در این استایل پارچه‌هایی با رنگ‌های مختلف را می‌بیند که به یکدیگر دوخت شده‌اند. جذابیت و شیک بودن این نوع روتختی فضای خاصی را در اتاق خواب ایجاد می‌کند. هرچند شکل ساده‌ای دارد اما موجب متفاوت شدن فضای اتاق می شود.

روتختی گلدوزی

این روتختی را به آسانی نمی‌توانید پیدا کنید. اگر به کارهای هنری علاقه دارید این نوع روتختی برای شما مناسب است.ظرافت هنری در این محصول به آن زیبایی خاصی می‌دهد. روتختی گلدوزی شده دست دوز ارزش بسیار بیشتری نسبت به روتختی دارد که با چرخ خیاطی گلدوزی شده ‌است. هرچند روتختی گلدوزی شده با چرخ نیز زیبا و جذاب است.

هنگام خرید روتختی به چه نکته‌های دیگری توجه کنیم؟

یکی از نکات مهم در خرید روتختی توجه کردن به اندازه تخت خواب است. تخت خواب‌ها به صورت یک نفره، دو نفره و کودک ساخته می‌شوند. انتخاب رنگ و طرح از دیگر نکات مهم است. اگر رنگ و طرح روتختی با چیدمان اتاق خواب متناسب باشد زیبایی بیشتری به اتاق خواب می‌دهد. نکته بعدی توجه داشتن به جنس پارچه روتختی است. روتختی را انتخاب کنید که جنس مرغوب و با دوامی داشته باشد. نرم و لطیف بودن و حساسیت ایجاد نکردن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

راهنمایی انواع پارچه روتختی

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید روتختی به آن توجه کنید، جنس پارچه روتختی است. یکی از پارچه‌های مناسب برای روتختی پارچه پنبه‌ای است که در هوای گرم و سرد قابل استفاده می‌باشد. پارچه کتان نیز برای روتختی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آسانی کپک نمی‌زند. به خصوص در مناطق مرطوب مانند شمال کشور استفاده از روتختی کتان توصیه می‌شود.

پارچه تنسیل یکی دیگر از پارچه های رایج روتختی است. در تولید این پارچه از فناوری نانو استفاده شده‌ است. افرادی که حساسیت‌های پوستی دارند، می‌توانند از این نوع روتختی استفاده کنند.  نرم و لطیف بودن، مقاوم بودن و شستشوی آسان از دیگر ویژگی‌های این پارچه به شمار می رود.

راهنمایی انواع مدل و طرح روتختی

روتختی‌ها دارای مدل‌های مختلف هستند که جنس و نوع کاربردشان مبنای تقسیم‌بندی آن‌ها است.

روتختی کاوری

این روتختی در واقع پارچه‌ای است که روی لحاف قرار می‌گیرد. شستن این روتختی با جدا کردن آن‌ از لحاف به راحتی انجام می‌شود. حجم کم و تعویض آسان از دیگر ویژگی‌های روتختی کاوری است.

روتختی بهاره

این روتختی نه به اندازه ملحفه نازک است و نه به اندازه لحاف ضخیم است. الیاف تشکیل دهنده آن از جنس نخ هستند. در هوای گرم این روتختی را می‌توانید به عنوان روانداز استفاده کنید. در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و وزن کمی دارد.

روتختی چهار فصل

این مدل روتختی در همه فصل‌های سال کاربرد دارد. این محصول از لایه پنبه‌ای تشکیل شده که باعث می‌شود در روزهای گرم به عنوان روانداز قابل استفاده باشد. همچنین دارای یک لحاف است که در هوای سرد کاربرد دارد.

لحاف روتختی

این نوع رو تختی در واقع شامل کاوری است که از لحاف جدا نمی‌شود و به آن دوخت شده ‌است. این نوع روتختی برای شستن نیاز به خشک شویی دارد. این لحاف بسیار گرم است و برای استفاده در هوای سرد مناسب می‌باشد.

 

اگر در مورد انتخاب طرح راهنمایی بخواهید باید بدانید که طرح های متنوعی اعم از ساده، سنتی، اسپرت، گلدار و سه بعدی در فروشگاه وجود دارند. شما می توانید با توجه به طراحی دکور داخل اتاق خواب بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *