مقالات

بهترین جنس پارچه برای روتختی

جنس پارچه روتختی خوب

بهترین جنس روتختی کدام یک از پارچه های موجود در بازار است؟ اگر شما هم با این سوال مواجه اید، این مطلب را بخوانید. روتختی جنس خوب و با کیفیت قابل استفاده در تمام فصل های سال است. روتختی جنس نامناسب در خواب شما اختلال ایجاد می‌‌کند؛ حتی ممکن است سلامت پوست و موی شما را نیز به خطر بیندازد. پس بهتر است با آگاهی، بهترین جنس روتختی را تهیه کنید تا کیفیت خواب خود را بالا ببرید.

انواع جنس پارچه روتختی

پارچه تترون

این پارچه بسیار نرم و لطیف است و در اثر شستن، رنگ آن تغییر نمی‌کند. بافت این پارچه تمام استانداردهای لازم را داشته و مقاوم است. پارچه تترون جنس خوب و با کیفیت به طور تقریبی 40% فلامنت و 60% ویسکوز است.

پارچه پلی استر پنبه‌ای

معمولا برای تهیه کالای خواب از این پارچه استفاده می‌شود. این پارچه با شستشو کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و به راحتی ساییده نمی‌شود. این پارچه ی نرم، ضد رطوبت بوده و در برابر گرد و خاک مقاوم است. پارچه پلی استر از پنبه و پلی استر تشکیل شده ‌است.

فلامنت پنبه‌ای

در تولید انواع منسوجات بیمارستانی از این پارچه استفاده می‌شود. لطافت و نرمی از ویژگی‌های مهم این پارچه است.

پارچه کتان

این پارچه مانع گرم شدن بدن است و از پارچه‌های خنک محسوب می شود. بنابراین گزینه مناسبی برای استفاده در فصل گرم می‌باشد.

پارچه ترکیبی

یکی از اجزای ثابت پارچه‌های ترکیبی پنبه است. مرسوم‌ترین پارچه های ترکیبی از پلی استر و پنبه تشکیل می شوند. همچنین انواع دیگری از پارچه‌های ترکیبی شامل پنبه با بامبو یا پنبه با ریون می‌باشند.

پارچه تنسیل

لطافت، دوام زیاد و ضد باکتری بودن از ویژگی‌های مهم این پارچه است. پارچه تنسل با محیط زیست سازگار است زیرا مواد شیمیایی کمی در تولید آن بکار می رود.

پارچه ساتن

این نوع پارچه متشکل از ریون و پلی استر بوده و زیر نور بسیار زیبا است. چروک نمی شود و قیمت ارزان تری نسبت به پارچه ابریشمی دارد.

پارچه مخمل

از لحاظ زیبایی خیلی گزینه ایده آلی است اما برای فصل تابستان مناسب نمی باشد.

راهنمایی انتخاب بهترین جنس پارچه روتختی

بهترین جنس روتختی، پارچه ای است که شما در زمان خوابیدن احساس آرامش کنید. برای انتخاب و خرید بهترین پارچه روتختی جدید می توانید به صورت آنلاین چندین محصول را با هم مقایسه کنید یا از مشاوران وب سایت کمک بگیرید.

چه جنس پارچه ای برای روتختی بهتر است؟

 

پارچه پنبه‌ای

برای تولید ملحفه و روتختی به طور معمول از پارچه بنبه‌ای استفاده می‌شود. نرم و با دوام بودن، شستشو، مراقبت آسان و قیمت مناسب از جمله مزیت‌های این پارچه است. پارچه پنبه‌ای اگر صد در صد از پنبه تشکیل شده باشد بهترین پارچه برای روتختی محسوب می‌شود.

پارچه زربافت

این پارچه با زمینه ابریشمی از گل‌های برجسته تشکیل شده ‌است. این محصول ابتدا در چین تولید شد، هرچند اولین بار از پارچه زربافت در کشورهای اروپایی و در کاخ‌های سلطنتی استفاده شده ‌است. پارچه‌های زربافت در واقع طرح‌هایی از طلا و نقره بودند که در پارچه‌های ابریشمی اجرا شدند.

پارچه ابریشمی

پارچه ابریشمی شامل الیاف طبیعی است که از کرم ابریشم به دست می‌آیند. ویژگی بارز روتختی‌های ابریشمی لطافت و دوام زیاد آن‌ها است. در هوای گرم بدن شما را خنک می‌کند و در سرما باعث گرم شدن بدن می‌شود.

دلیل استفاده از پارچه پنبه‌ای

یکی از بهترین پارچه‌ها برای روتختی، پارچه پنبه‌ای است. نرم بودن، تنفس راحت، چروک نشدن و شستشوی آسان از جمله مزیت‌های این پارچه به شمار می رود.این پارچه برای روتختی کودکان نیز مناسب بوده و در هوای گرم نیز قابل استفاده است. در روتختی پنبه‌ای گردش هوا وجود دارد و مانع تعرق زیاد می‌شود؛ در نتیجه به سلامت پوست کمک می‌کند.

نکات مهم در انتخاب پارچه روتختی مناسب

برای خرید پارچه روتختی دقت کنید که حساسیت پوستی ایجاد نکند و نرم و لطیف باشد. در تولید بسیاری از پارچه‌های روتختی مواد مصنوعی و پلاستیکی به کار رفته که حساسیت زا هستند. بنابراین افرادی که حساسیت پوستی دارند بهتر است از روتختی‌های نخی که صد در صد از الیاف نخ تشکیل شده‌اند استفاده کنند. در ضمن جنس روتختی را به گونه‌ای انتخاب کنید که باعث تعریق نشود و گردش هوا در آن صورت بگیرد.

نحوه تشخیص جنس پارچه روتختی

پارچه‌های مختلف روتختی را از روی ویژگی‌های آن‌ها می‌توان شناخت. برای مثال پارچه‌های ابریشمی و ساتن پارچه‌هایی هستند که براق و درخشانند و در اثر شستشوی مدوام کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. پارچه‌های پلی استر در هنگام شستشو مقاوم هستند و به راحتی ساییده نمی‌شوند و بسیار نرم هستند و آب را جذب نمی‌کنند. پارچه‌های نخی مانع حساسیت پوستی می‌شوند و ترکیبی از نخ و پنبه هستند و شستشوی راحتی دارند. پارچه پنبه کتان از جمله پارچه‌های مقاوم است که نگهداری از آن آسان است و شستن آن به راحتی انجام می‌شود. در این نوع پارچه جریان هوا وجود دارد و برای استفاده در هوای گرم مناسب است.

چگونه بهترین جنس روتختی را تشخیص دهیم؟

یکی از روش‌های تشخیص بهترین جنس روتختی این است که پارچه آن را لمس کنید. چنانچه پارچه تراکم مناسبی داشته باشد با گذشت زمان و شستشو کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و دچار رنگ پریدگی نمی‌شود.

بهترین جنس روتختی نباید بوی عرق بگیرد، همچنین باید نرم و لطیف باشد و حساسیت ایجاد نکند و به سلامت پوست آسیب نزند. بهترین جنس روتختی باید دارای شستشوی آسانی باشد و چاپ و رنگ پارچه نباید در اثر شستشو کمرنگ شود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *