مقالات

چگونه از سر خوردن روتختی جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از سر خوردن روتختی چه کنیم؟ سر خوردن روتختی یکی از مشکلاتی است که برای تعداد زیادی از خانم‌ها آزار دهنده است. روش‌هایی وجود دارند که برای ثابت نگه داشتن روتختی مفید هستند.  ما در این مطلب این روش ها را به شما معرفی می کنیم.

برای جلوگیری از سر خوردن روتختی چه کنیم؟

آیا به دنبال جلوگیری از سر خوردن روتختی هستید؟ با ما همراه باشید. حجم زیادی از اتاق خواب را تخت اشغال می‌کند. بنابراین زیبایی تخت و روتختی روی جذابیت کلی اتاق تاثیرگذار است. اگر روتختی شما پس از خوابیدن روی آن به هم میریزد و این موضوع باعث ناراحتی شما می‌شود نگهدارنده روتختی می‌تواند مشکل شما را حل کند. نگهدارنده روتختی موجب ثابت ماندن روتختی شده و از جا به جا شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین بعد از بیدارشدن خواب به راحتی تخت شما مرتب می‌شود و لازم نیست وقت زیادی را صرف آن کنید. راه‌حل دیگر استفاده از گیره نگهدارنده ملحفه است.

اشتباهات رایج در مرتب کردن روتختی

  • اگر ملحفه‌هایی که چروک هستند شما را آزار می‌دهند و برای اتو کردن آن‌ها وقت ندارید بهتر است از روتختی‌هایی استفاده کنید که چروک نمی‌شوند. پس از این که روتختی را شستید قبل از این که خشک شود آن‌ را روی تخت بکشید. به این ترتیب ملحفه‌ چروک نمی‌شود.
  • برخی نیز به اشتباه فکر می‌کنند به دلیل این که دوباره شب قرار است از این تخت برای خوابیدن استفاده کنند، مرتب کردن آن‌ لزومی ندارد. در حالی که تخت مرتب باعث ایجاد آرامش ذهنی می‌شود و محیطی مناسب برای خواب فراهم می‌کند.
  • استفاده از یک پتو برای خود و همسرتان ممکن است کافی نباشد به خصوص در ماه‌های سرد سال بهتر است هر کدام از یک پتو استفاده کنید.
  • اگر در هنگام خواب ملحفه از زیر شما کنار می‌رود اضافه‌های آن را زیر تشک قرار دهید تا به این ترتیب ثابت بماند. همچنین بهتر است روی تخت خود ملحفه اضافه‌ای قرار دهید و از آن استفاده کنید به این وسیله رو تختی اصلی تمیز می‌ماند.

روتختی-رو-چطور-فیکس-کنیم

چگونه روتختی کش دار را فیکس کنیم؟

اگر چروک شدن رو تختی و نامرتب بودن آن شما را آزار می‌دهد می‌توانید از روتختی کش دار استفاده کنید. رو تختی کش دار به شما کمک می‌کند در زمان کوتاه بتوانید تخت‌ خود را منظم کنید. مرتب کردن رو تختی کش دار ساده است و با تکرار نیز این کار برای شما آسان‌‌تر می‌شود. برای مرتب کردن این روتختی مراحل زیر را انجام دهید: این ملحفه چهار گوش را به گونه‌ای روی تخت پهن کنید که روی چهار گوشه تخت قرار بگیرد و دو گوشه آن را بگیرید و دو قسمت بالایی تشک را در داخل این دو گوشه روتختی قرار دهید پس از آن دو قسمت پایینی تشک را نیز در دو گوشه باقیمانده ملحفه قرار دهید.

چگونه روتختی را مثل حرفه‌ای‌ها مرتب کنیم؟

یکی از اقدامات برای جلوگیری از سر خوردن روتختی، مرتب کردن آن‌‌ همانند حرفه‌ای‌ها است. حرفه‌ای‌ها از ملحفه‌هایی استفاده می‌کنند که دارای کش هستند و استفاده از آن‌ها روی تشک به راحتی انجام می‌شود. به صورتی که امکان جا به جا شدن آن کاهش پیدا ‌کند. در نتیجه تخت شما همیشه مرتب به نظر می‌رسد. پس از قرار دادن روتختی باید لحاف را روی تخت قرار دهید.  برای روانداز می‌توانید از پتو، شال یا لحاف استفاده کنید. نکته مهم این است که با توجه به چیدمان اتاق خواب از روانداز مناسب استفاده کنید.

از کش برای دور روتختی استفاده کنید.

برای این که روتختی روی تخت ثابت بماند و به راحتی از روی تخت سر نخورد می‌توانید از کش برای دور رو تختی استفاده کنید. استفاده از روتختی کش دار باعث محافظت بیشتر تشک می‌شود و از کثیف شدن تشک جلوگیری می‌کند. همچنین تخت شما همیشه ظاهری منظم پیدا می‌کند. پس از بیدار شدن از خواب نیز می‌توانید به سرعت تخت خود را مرتب کنید.

استفاده از کش برای دور روتختی مانع از رسیدن عرق و آلودگی به تشک می‌شود در نتیجه تشک کم‌تر کثیف می‌شود.

روتختی را از دو طرف با کش به یکدیگر متصل کنید.

در این روش که برای فیکس کردن روتختی به کار می‌رود به سمت چپ و راست روتختی، کش مخصوص متصل می‌شود. کش‌هایی که برای این کار مناسبند، کش‌هایی پهن و سفت هستند که باید به دو سمت روتختی دوخته شوند. سپس این کش زیر تخت قرار گرفته و ثابت می‌شود. به این ترتیب روتختی روی تخت کاملا فیکس می‌شود.

از گیرنده نگهدارنده ملحفه تخت استفاده کنید.

افرادی که به نظم و ترتیب در خانه اهمیت زیادی می‌دهند، می‌توانند برای داشتن اتاق خوابی منظم و تخت مرتب از گیره نگهدارنده ملحفه تخت استفاده کنند. سر خوردن ملحفه تخت از روی تخت یکی از موضوعاتی که بانوان را ناراحت می‌کند و برای حل این مشکل می‌توانند از گیره نگهدارنده ملحفه تخت استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مطلب اقدامات لازم برای جلوگیری از سر خوردن روتختی دونفره بیان شد. برای داشتن اتاق خواب منظم و زیبا باید تخت خواب مرتبی داشته باشید؛ زیرا حجم زیادی از اتاق را در بر می‌گیرد. بنابراین مرتب بودن آن تاثیر زیادی روی زیبایی اتاق خواب دارد. یکی از مواردی که باعث می شود تخت ظاهری نامناسب داشته باشد، جا به جا شدن روتختی از روی آن است که برای حل این مشکل می‌توانید از ملحفه کش دار استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *