مقالات

رومیزی ضد لک و ضد آب

 

دکوراسیون خانه، هتل، رستوران، تالار و… از جمله موارد مهم هستند که همه ما دوست داریم به بهترین شکل ممکن اجرا شوند. از گذشته تاکنون برای زیبایی و حفاظت از میزها انواع رومیزی تولید شده است. رومیزی ها کاربرد فراوانی دارند اما حفاظت از میز و زیبایی خیره کننده دو نمونه از کاربردات اساسی رومیزی ها محسوب می شوند. با خرید یک رومیزی ضد لک و ضد آب می توانید زیبایی دکوراسیون خانه را چند برابر کنید. این محصول به دلیل ضد لک و ضد آب بودن از میز محافظت می کند.

انواع مختلفی از رومیزی ها وجود دارد، رومیزی ضد لک و ضد آب نیز یکی از آن ها است که به دلیل مقاومت بالایی که در برابر چربی، آب و دیگر موارد دارد از محبوبیت خاصی برخوردار است. این نوع رومیزی ها قابل شستشو هستند، در تولید آن ها از باکیفیت ترین مواد استفاده شده است به همین دلیل بسیار مقاوم و باکیفیت هستند. رومیزی های ضد لک و ضد آب علاوه بر مقاوم بودن در برابر چربی و آب در برابر عوامل محیطی مانند گرد و خاک نیز مقاوم هستند. از این رومیزی ها می توانید برای میز ناهار خوری، رومیزی عسلی، رومیزی جلو مبلی، میزهای هتل، رستوران، تالار و دیگر قسمت های خانه استفاده کنید. در ادامه این مطلب بیشتر با رومیزی ضد لک و ضد آب آشنا خواهید شد.

رومیزی نهار خوری ضد لک

استفاده از رومیزی ها برای میزهای نهار خوری اهمیت ویژه ای دارد. اگر قصد تهیه این نوع رومیزی را دارید باید به تمامی موارد و جزئیات مهم دقت کنید. برای مثال می توانید از رومیزی های کوچک با رنگ های زیبا استفاده کنید. اینکار با بودجه کم نیز امکان پذیر است. انتخاب رومیزی مناسب برای میز نهار خوری به زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون کمک می کند. برای تهیه این محصول باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که عبارتند از: جنس، رنگ، اندازه و شکل. وجود رومیزی ضد لک برای میزهای نهار خوری ضروری است و همانطور که می دانید احتمال کثیف شدن این میزها نسبت به میزهای دیگر بیشتر است. در ساخت این محصول بیشتر از نایلون یا پلی استر استفاده می‌ شود، به همین دلیل در هنگام کثیف شدن به راحتی تمیز می شوند. در هنگام خرید این محصول به اندازه آن توجه کنید تا بتوانید رومیزی ضد لک متناسب با میز خود تهیه کنید.

رومیزی ضد آب

رومیزی ضد آب یکی از بهترین و جدیدترین رومیزی ها است. این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت بنیز سیار مقاوم است، به همین دلیل در اکثر کافه ها برای میزهای قهوه خوری استفاده می شود.  این محصول در برابر سرما، فشار سنگین، نور و… نیز مقاوم است و به دلیل داشتن عمر طولانی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. تمیز کردن رومیزی ضد آب بسیار آسان بوده و به راحتی توسط یک دستمال می توانید عملیات تمیزکاری را انجام دهید. به دلیل داشتن جنس مقاوم هرگز آب و مایعات دیگر مانند قهوه، آب میوه، چای و… درون جنس آن نفوذ نمی‌کند. احتمال عبود کردن آب نیز از این رومیزی بسیار کم است. با سال ها استفاده از این محصول هیچ گونه آسیبی به میز وارد نخواهد شد، جنس آن نیز به گونه ای است که احتمال کدر شدن آن را پایین می آورد.

اگر فرایند پاک سازی به شیوه صحیح انجام شود هرگز شفافیت اصلی رومیزی از بین نخواهد رفت. رومیزی ضد آب در سایزهای مختلف با ضخامت زیاد در بازارها عرضه می شود، شما می توانید با توجه به اندازه میز سایز مناسبی را خریداری کنید.

جنس رومیزی ضد آب و ضد لک

یک رومیزی با طرح های زیبا و جذاب می تواند فضای خانه را به زیباترین شکل ممکن زینت بخشد. البته در این میان توجه به جنس آن نیز بسیار مهم است. در هر سبک و شکلی که بخواهید رومیزی وجود دارد، برخی افراد، رومیزی های ساده را انتخاب می کنند، برخی نیز سبک های دیگری مانند مدرن و کلاسیک را دوست دارند. انواع مختلفی از رومیزی ها وجود دارد که برخی از آن ها ضد لک و ضد آب هستند. طراحی این نوع رومیزی ها نیز بسیار زیاد است و افراد می توانند با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل خود یکی را انتخاب نمایند.

امروزه اکثر فعالیت های اعضای خانواده بر روی میز انجام می شود. بنابراین انتخاب یک محصول ضد لک و ضد آب می تواند کمک زیادی به شما نماید. جنس رومیزی ها معمولا از موادی مانند پلاستیک، شیشه، مواد مصنوعی و… است. با کمک یک حوله مرطوب نیز می توانید رومیزی را تمیز کنید اما بهتر است قبل از هر اقدامی راهنمای تمیز کردن این محصول را با دقت مطالعه کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

نحوه شست و شوی رومیزی ضد لک

در هر خانه ای استفاده از رومیزی ضروری است. بنابراین اگر انتخاب ما رومیزی های ضد لک و ضد آب باشند، بسیار عالی است. زمانی که رومیزی ضد لک کثیف شود باید آن را تمیز کنید. چندین روش برای شست و شوی این محصول وجود دارد اما بهتر است چند مرحله زیر را انجام دهید:

  • اگر رومیزی زیاد کثیف نشده نیاز به شست و شو نیست و با کمک پارچه خشک یا مرطوب می توانید هر گونه ذرات اضافی باقی مانده از غذا را پاک کنید.
  • اگر لکه های روی رومیزی زیاد است، می توانید از محلول های شست و شوی ساده که برای از بین بردن لکه ها بسیار کاربردی هستند، استفاده کنید. می توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید، بهتر است آن را در مقداری آب حل کرده و سپس رومیزی را با یک پارچه تمیز، پاک کنید.
  • رومیزی هایی که لکه های قوی روی آن ها ایجاد شده نیاز به محلول قوی تری مانند آب و اسید دارند. برای درست کردن این محلول عالی یک قاشق سرکه را در آب حل کنید و سپس با پارچه رومیزی را تمیز نمایید.

توجه داشته باشید که با روش های زیادی می توان رومیزی را شست و شو داد، اما بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای اینکار دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید.

رومیزی ضد چروک

یکی از دستاوردهای فوق العاده بشر تولید رومیزی ضد چروک است که مزایای زیادی دارد. کیفیت مواد این محصول بالاست به همین دلیل امکان چروک شدن آن کم است. الیاف رومیزی مخصوص هستند و همین عامل سبب شده تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود. این رومیزی صاف است و از ایجاد هر گونه چین و چروک بر روی میز جلوگیری می شود. اکثر رومیزی های ضد چروک با پوشش های ضد آب و ضد لک ساخته شده اند، همچنین عمر مفیدی دارند. تمیز کردن این محصول بسیار آسان است و قابلیت استفاده بر میزهای مختلف را نیز دارد. علاوه بر این رومیزی ضد چروک در طرح و رنگ های مختلف تولید می شود که افراد می توانند بر حسب رنگ های موجود در اتاق و سبک منزل بهترین مدل از نظرشان را انتخاب کنندرومیزی در ابعاد و اشکال مختلفی مثل رومیزی 6 نفره مستطیل ارائه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *