مقالات

بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب چه رنگی است؟

بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب چه رنگی است؟ اگر به تازگی وارد خانه خودتان شده اید یا قصد تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود را دارید، برای راهنمایی انتخاب بهترین رنگ برای روتختی این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم بهترین رنگ روتختی برای انواع تخت را بررسی کنیم.

رنگ روتختی برای تخت طوسی

طوسی رنگ خنثی ای است که با اکثر رنگ ها خوشگل به نظر می رسد. اما یک سری رنگ ها ترکیبشان با طوسی قشنگ تر است.

استفاده از رنگ های پاستلی برای روتختی تخت طوسی گزینه مناسبی است. رنگ های پاستلی صورتی، سبز، آبی و لیمویی در کنار رنگ طوسی جلوه خوشایندی ایجاد می کند. اگر به رنگ صورتی علاقه مندید که رنگ صورتی بهترین گزینه برای تخت طوسی است. در غیر این صورت می توانید از رنگ های دیگر مثل زرد لیمویی استفاده کنید. البته ترکیب رنگ طوسی و زرشکی هم خوشگل می شود. افرادی که به سبک کلاسیک و سخت علاقه مندند می توانند روتختی های تیره رنگ مثل طوسی تیره، سورمه ای و قهوه ای را برای تخت طوسی انتخاب کنند. علاوه بر تمام مواردی که گفتیم روتختی بنفش روی تخت طوسی نیز فضای اتاق خواب را خیلی زیبا می کند. ترکیب طوسی و سفید هم همیشه جزو ترکیب رنگ های مدرن بوده است.

رنگ روتختی برای تخت کرمی

برای انتخاب بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب باید علاوه بر تخت به عناصر داخل دکوراسیون نیز توجه کرد. اگر تخت کرم را برای اتاق خواب در نظر گرفته اید طیف وسیعی از رنگ ها با رنگ کرم قشنگ می شوند. می توانید از رنگ های جیغ مثل زرشکی و قرمز یا سبز برای تخت کرمی استفاده کنید. البته استفاده از رنگ های مکمل مثل قهوه ای نیز ایده خوبی به نظر می رسد. در صورت تمایل می توانید روتختی طرح دار رنگی رنگی برای تخت کرمی انتخاب کنید؛ چرا که رنگ کرم با اکثر رنگ ها زیبا و جذاب می شود. البته اکثر افراد روتختی های تک رنگ را ترجیح می دهند تا اتاقشان مدرن و لوکس به نظر برسد.

رنگ روتختی مناسب اتاق خواب

بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب چه رنگی است؟ قبل از انتخاب رنگ روتختی باید در مورد سبک دکوراسیون داخلی اتاق تصمیم گیری کنید. ممکن است روتختی خیلی خوشرنگی بخرید ولی با فضای کلی اتاق سازگاری نداشته باشد. در این صورت جلوه خود را از دست داده و آنچنان که باید زیبا دیده نمی شود. البته روتختی تک رنگ معمولاً با هر سبک و رنگی سازگار است. ولی اگر قصد خرید روتختی طرح دار را دارید کار سخت می شود. شما کافی است به رنگ های اتاق خواب خود یا رنگ های تابلوهای اتاق توجه کنید. البته که سازگاری رنگ تخت با روتختی از همه موارد مهمتر است.

رنگ روتختی برای تخت سفید

سفید رنگی خنثی و سازگار با تمام رنگ ها است. پس شما می توانید بدون محدودیت رنگ روتختی را به دلخواه خود انتخاب کنید؛ حتی روتختی های طرح دار کنار تخت سفید خوشگل تر به نظر می رسند. پس اگر طرفدار روتختی های طرح دار گل گلی هستید ترکیبشان با تخت سفید عالی می شود. علاوه بر این انتخاب روتختی سفید نیز یکی از بهترین گزینه ها است چرا که آلودگی ها را نشان داده و به نحوی اتاق را تمیز و پاک نشان می دهد. البته می توانید روتختی سفید طرح دار انتخاب کنید. با انتخاب رنگ سفید فضای اتاق دلبازتر می شود ولی ممکن است تا حدودی انرژی کم شود. البته برای ایجاد آرامش و استراحت گزینه ایده آلی است.

انتخاب روتختی آبی یکی دیگر از گزینه های خوب شمرده می شود. ترکیب رنگ آبی و سفید آرامش را به ارمغان می آورد. فضا را لوکس کرده و انرژی را بالاتر می برد. همچنین ترکیب تخت سفید و روتختی سبز نیز طراوت و زندگی به اتاق می بخشد و خوابی آرام و راحت به افراد هدیه می دهد. استفاده از رنگ های شاد مثل قرمز، بنفش و صورتی نیز در کنار تخت سفید جذاب به نظر می رسد.

رنگ روتختی برای تخت مشکی

مشکی یک رنگ کلاسیک و دراماتیکی است که همیشه طرفداران خاص خود را داشته و دارد. خرید روتختی سفید و ترکیب آن با تخت مشکی ایده خوبی می تواند باشد. علاوه بر این، استفاده از رنگ های بژ و کرم نیز انتخاب خوبی برای تخت مشکی است. رنگ بژ موجب گرمادهی به اتاق شده و اتاق را دنج و آرام می کند. اگر تمایل به ایجاد دکور لوکس و تاریک دارید، می توانید از روتختی طوسی، قهوه ای و یا قرمز استفاده کنید.

رنگ روتختی مناسب تخت قهوه ای

به دنبال بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب خود هستید؟ اگر تخت قهوه ای دارید، بهتر است از رنگ های مکمل مثل کرم یا رنگ های متضاد استفاده کنید. ترکیب رنگ قهوه ای و مسی، سفید و قهوه ای، آبی و قهوه ای و سبز و قهوه ای از جمله بهترین ترکیب رنگی ها برای رنگ قهوه ای است. همچنین خرید روتختی نارنجی برای تخت قهوه ای فضا را زیبا و لوکس می کند. ترکیب رنگی زرد و قهوه ای هم موجب زیبایی و جذابیت فضای اتاق می شود.

رنگ روتختی برای تخت قهوه ای

انتخاب رنگ روتختی مناسب، ممکن است کار ساده و جزئی به نظر برسد؛ ولی در واقع می تواند کلید زیبایی فضای کلی اتاق باشد. مخصوصاً زمانیکه تخت قهوه ای در اتاق قرار دارد، انتخاب روتختی مناسب اهمیت بیشتری پیدا می کند. روتختی سفید، بژ، سبز تیره، زرد، قرمز و نارنجی را به شدت توصیه می کنیم. این رنگ ها در کنار رنگ قهوه ای به راحتی می توانند حال و هوای اتاق را تغییر بدهند. حس آرامش و دراماتیک را با این ترکیب رنگی ها تجربه کنید. این ترکیب رنگی ها به شما کمک می کند اتاقی امن، آرام و زیبا بسازید.

رنگ روتختی در فنگ شویی

اگر تنها یک اتاق برای فنگ شویی مهم باشد، آن اتاق بی شک اتاق خواب شما است. شما اکثر وقت خود را در اتاق خواب می گذرانید. جایی است که می خوابید و بدن شما در طول شب در آنجا آرام می گیرد. بنابراین به هر طریقی باید خلق و خوی را از طریق فنگ شویی تقویت کنید. حال از نظر فنگ شویی روتختی ایدآل چه رنگی است؟ در فنگ شویی استفاده از رنگ های سبز و آبی برای روتختی توصیه شده است. البته گفته شده رنگ زرد به اتاق گرمای خاصی می بخشد و کیفیت خواب را بهبود می دهد.

رنگ روتختی برای تخت طلایی

رنگ طلایی از جمله رنگ های گرم و اغواکننده به شمار می رود. حال ترکیب رنگ طلایی با چه رنگی فضا را جذاب تر و زیباتر می کند؟ شما می توانید رنگ های سرد را با رنگ طلایی ترکیب کنید. رنگ فیروزه ای، آبی روشن و سبز از جمله رنگ های سردی هستند که کنار طلایی خوشگل می شوند. روتختی سفید هم در کنار تخت طلایی زیبا به نظر می رسد. در آخر باید بگوییم که بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب رنگی است که حال دل خودتان در اتاق خواب خوب باشد. با آگاهی از اطلاعات بالا حال می توانید بهترین رنگ را با تخت اتاق ست کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *